Přejít k navigaci

Potvrzení plnoletosti


Právě se chystáte vložit do košíku zboží, které ze zákona můžete zakoupit pouze v případě, že jste dosáhli plnoletosti.
Svým souhlasem potvrzujete, že jste starší 18ti let.



Pokud jste mladší 18ti let, užívejte si radostí života bez dospěláckých neřestí.

Conquest - průvodce frakcemi

wargamingconquest Conquest - průvodce frakcemi

Ve wargamingové hře Conquest proti sobě bojuje 7 frakcí. Postupně se ale jejich počet bude navyšovat až na 18. Chcete se do bitvy o osud světa Eä přidat a nevíte, jakou frakci si vybrat? Vyberete si klasickou lidskou rasu s elitní jízdou, orky na dinosaurech, nebo nemrtvé „Východořímany“? Připravili jsme pro vás základní přehled aktuálně dostupných ras.

Spires

Spires jsou mimozemšťané, kteří uprchli z umírající civilizace. Po příletu na Eä za sebou zabouchli dveře a nechali zbytek své civilizace shořet a zemřít. Dostali se do pozice predátorů na cizí primitivní planetě a chovají se podle toho. Jejich technologie se soustředí na biologii – vytváření, léčení a následné přetváření. Jejich charakteristickým trikem je Bioinženýrství – na každou práci, která je pod jejich úroveň, si vytvoří adekvátní „nástroj”.

Conquest - průvodce frakcemi

Jejich strategie je neobvyklá. Základní pěchota je odpad, nemyslící droni sestavení v kádích, jejichž imunitní systém je tak narušený, že bitvu tak či onak nepřežijí. Jejich střední pěchota však představuje vysoce zkušené klonované bojovníky s neobvyklým a někdy až šokujícím talentem. Chybí jim těžká pěchota, místo toho se obracejí k řadě monster a nočních můr – tyto hrůzy jsou překvapivě levné a jsou na jedno použití, takže jich můžete mít hodně.

Klady

  • Levná spotřební pěchota
  • Elitní monstra
  • Velký výběr jednotek na každou práci

Zápory

  • Nutnost zahrát pokročilé kombinace v ten správný čas
  • Žádná skutečně odolná jednotka

Obtížnost

Spires jsou frakce, která mate svou zdánlivou jednoduchostí. Na jednu stranu máte levné drony, co nic nevydrží, ale pod správným velitelem dokáží překvapit svou výdrží a schopností pokuchat nepřítelovy řady, když to nejméně čeká. Easy to learn, hard to master.

Hundred Kingdoms

Hundred Kingdoms je inspirováno Svatou říší římskou. Jejich válečníci existují ve všech různých variantách – od základních milicí po elitní pěchotu. Zatímco jejich pěchota udrží linii, jejich skutečná síla spočívá v ničivých útocích jejich jízdy. Protože mají hrůzostrašnou jízdu, je toto jediná frakce, která nemá monstra (zatím).

Conquest - průvodce frakcemi

Spoléhají hlavně na univerzální jednotky, které zvládnou každou situaci. Hundred Kingdoms je původní lidská rasa, zocelená v neustálých bitvách o moc. Pod vedením správného velitele, který zvládne taktiku a nebojí se zaútočit i na papírově silnějšího nepřítele.

Klady

  • Univerzální pěchotní a jízdní armáda
  • Nemá monstra

Zápory

  • Nemá monstra

Obtížnost

Jedná se skutečně o armádu, která umí všechno. A to je dobře, protože to znamená, že žádné dvě armády nebudou vypadat stejně. Můžete si ji sestavit podle svého vlastního herního stylu a přizpůsobit si ji tak, aby vám vyhovovala. Opravdu neexistuje žádná "povinná" jednotka, kterou byste potřebovali v několika kusech, abyste si vedli dobře. Pokud chcete, aby byla více elitní, vysaďte více těžké pěchoty a rytířů, více jako horda znamená jen více jednotek milicí a střelců s dlouhými luky.

Pokud máte rádi jednoduchá a přímá řešení – nárazové útoky, střelba, útok na blízko. Vést Hundred Kingdoms znamená zvládnout základní pravidla umisťování a koordinace sil na stole.

Dweghom

Trpaslíci, kteří byli zotročeni draky, se prokopali až k bohu války. Bůh jim nabídl moc, díky které budou schopni s draky bojovat. Na oplátku žádal jen… další válku. Dweghomové bitvu vyhráli, draky vyhladili. Jejich království už však po staletí neokusila mír. Získali sílu, kterou nikdy neměli mít. a ta je pomalu požírá.

Conquest - průvodce frakcemi

Dweghomové jsou jako trpaslíci – tvrdí, elitní a silně vyzbrojení a žijí v podzemí. I když jsou v Conquestu střelecké jednotky spíše výjimkou, Dweghom mají několik typů silných střelců, například Hellbringer Drake (př. Draka with freking laser beams). Nemají jízdu, ale to nahrazují konstrukty z oceli. Ty agresivně podporují jejich obrněné jádro armády.

Klady

  • Tvrdí, elitní a silně vyzbrojení
  • Drak s kanóny

Zápory

  • Pomalí
  • Drahé jednotky

Obtížnost

Hrají se tak, jak se od trpasličí rasy ve hře očekává: jsou silněji obrněni, takže se na stůl dostávají o něco pomaleji než ostatní armády. Je velmi těžké je sundat ze stolu a mají sortiment zbraní na blízko i na dálku. Vzhledem k jejich houževnatosti bývají jednotky o něco dražší, což z této armády dělá spíše elitu s vysokými statistikami obrany a odhodlání. Velmi dobře odpouští chyby a je skvělou první armádou pro nové hráče.

Nordi

Lidská frakce Nords, která má s sobě více než jen lidi. Tento národ vede proti svým jižním bratrancům divokou a nelítostnou válku. Je to válka plná nájezdů a plenění, válka plná nesčetných bitev a krveprolití, ale především je to válka pomsty. Přes všechna protivenství a výzvy se Nordové přizpůsobili, naučili se snášet své prostředí a koexistovat se svými padlými rody. S obnovenou nenávistí a početností upírají své pomstychtivé zraky k měkkým zemím na jihu a touží se pomstít všem, kteří jim ukradli osud a jejich bohy.

Conquest - průvodce frakcemi

Do jejich řad se k nájezdníkům také přidali experimenty, které na nich prováděli Spires - mocní Ugrové, houževnatí Trollové, hbití a zákeřní Fenrové a v neposlední řadě také mocní Jotnaři (obrové).

Klady

  • Nejrychlejší nasazení jednotek na bitevní pole
  • Nadprůměrný počet útoků
  • Obři, trollové, vlkodlaci a prasodlaci
  • Hodně možností podpůrné magie

Zápory

  • Slabá obrana v boji zblízka
  • Skoro nulová útočná magie

Obtížnost

Nordi jsou zaměřeni na agresivní a co nejrychlejší postup na bojišti. Kde nestačí pěchota, výborně se nasazují monstra, Jotnaři (obry) a další. Obtížnost hraní s Nordy spočívá hlavně v ideálním nasazení na bojišti a včasném zničení protivníkových sil.

The W'adrhŭn [Wadrun]

Když Spires potřebovali “někoho pro agresivní průzkum” jejich vnější obranné linie, a byli unaveni neustálým vytvářením vojáků, vytvořili si W’adrhun. Agresivní, nomádské orky s vrozeným smyslem pro lov.

Conquest - průvodce frakcemi

Lákadlem W'adrhŭn jsou dinosauři. Tyto exotické bestie doplňují jinak lehce obrněnou, ale nebezpečnou pěchotu. Samotní orkové mají schopnost válečných pokřiků. Těmito zpěvy postupně vyvolávají mocné útoky, kterými v rozhodujících chvílích rozbíjejí nepřátelské linie.

Klady

  • Aztékové, dinosauři a peří
  • War Chants - Bojové Písně (Jednorázové vylepšení jednotky pomocí frakční vlastnosti)

Zápory

  • Neví, co je obrana

Obtížnost

Orkové se spoléhají na elitní bojovou sílu. Základ tvoří úderná pěchota podporovaná rychlými jezdeckými jednotkami a masivními dinosaury. Klíčem k úspěchu je správná aktivace bojových zpěvů a jejich kombinace. Není to armáda, která by odpouštěla chyby, ale když se vám to podaří, je to neuvěřitelně uspokojující. Dinosauři vyřeší vše? Možná, a kdyby ne, tak na ostatní tu máme více dinosaurů…

Old Dominion

Old Dominion, předchůdce Hundred Kingdoms, dělal to, o co se pokoušela každá civilizace na vrcholu své moci a slávy – snažila se zabít boha. To se jim také podařilo, z nebe pršeli zabití andělé a jejich patronské božstvo se proměnilo v odpornou noční můru. Kataklyzma bylo tak strašné, že i dlažba starého hlavního města se stala tak prokletou, že samovolně ožila jako váleční golemové.

Conquest - průvodce frakcemi

Old Dominion má estetiku nemrtvých z Východořímské (chcete-li Byzantské) říše – formace legionářů a pretoriánů, doplněných kultisty, přízraky, oživlými sochami a dokonce i avatarem padlého boha Hazlie. Díky tomu, že jsou nemrtví, neřeší morálku, a možné problémy s ní spojené, jako třeba to, že vydrží déle na bojišti.

Klady

  • Neřeší morálku
  • Čím více vám jich protivník zabije, tím je zbytek armády silnější
  • Odolné jednotky

Zápory

  • Drahé jednotky
  • Hard to learn, easy to master

Obtížnost

Nemrtvá frakce ve hře, která je opravdu dobrá v... přežívání. Jednotky Old Dominion jsou mnohem trvanlivější než ostatní jednotky, protože nikdy neřeší morálku. Aby se to vykompenzovalo, jsou bodově dražší, což z nich dělá vydatnou elitní sílu. Vyžadují znalosti pravidel a použití některých schopností ve správný čas, ale pár chyb vám hru vyloženě neprohraje.

City states

Městské státy jsou prastarou frakcí. Jsou známé svou vzdělaností, technologiemi a filozofií. Uchovávají zbytky vědomostí z Old Dominion nebo by alespoň chtěly, aby si to ostatní mysleli. Jejich silnou stránkou je perfektně vycvičená pěchota a velitelé, kteří dokáží vydávat rozkazy napříč bojištěm. K nim se přidali minotauři, satyrové a titáni, kteří se rozhodli jim pomoci, nejen v bitvách ale také s postavením jejich měst.

Conquest - průvodce frakcemi

Klady

  • Pevné formace a bitevní rozkazy
  • Titáni a minotauři
  • Povozy

Zápory

  • Nízká flexibilita a pohyblivost kvůli formacím

Obtížnost

Tak jako každý výcvik přináší do armády kázeň, tak také ubírá možnost flexibility. Na první pohled se zdá, že jsou City States jednoduchou frakcí, ale je nezbytné znát silné a slabé stránky protivníkovy armády a specifická pravidla. Což může být pro začátečníka velké sousto a chce to trpělivost.

autoři Rostislav “Kiske” Mamčař a Vojtěch “Neeoo” Antonovič