Přejít k navigaci

Potvrzení plnoletosti


Právě se chystáte vložit do košíku zboží, které ze zákona můžete zakoupit pouze v případě, že jste dosáhli plnoletosti.
Svým souhlasem potvrzujete, že jste starší 18ti let.



Pokud jste mladší 18ti let, užívejte si radostí života bez dospěláckých neřestí.

Představení hry na hrdiny Jeden prsten

rpgpán prstenůjeden prsten Představení hry na hrdiny Jeden prsten Jeden prsten je stolní hra na hrdiny zasazená do světa Středozemě vytvořeného J. R. R. Tolkienem. Druhá edice této hry, kterou v češtině vydává nakladatelství Mytago, nabízí hráčům možnost ponořit se do bohatého a detailně vykresleného prostředí v době mezi událostmi Hobita a Pána prstenů.

Hra věrně zachycuje atmosféru a detaily Tolkienova díla. Ilustrace, popisy a celkové zpracování ti umožní cítit se skutečně jako ve Středozemi. Můžeš prozkoumávat známá místa, setkávat se s ikonickými rasami jako elfové, trpaslíci, hobiti či lidé, a prožívat vlastní dobrodružství.

Herní mechaniky

Pravidla hry jsou navržena tak, aby podporovala vyprávění a plynulý průběh hry. Systém je založen na třech základních atributech: Síla, Srdce a Důvtip, ke kterým je přiřazeno 18 dovedností. Tento jednoduchý, ale efektivní systém ti umožní rychle pochopit pravidla a zároveň poskytuje dostatek prostoru pro strategii a taktiku.

Jedním z klíčových prvků hry jsou mechaniky Naděje a Stínu. Naděje představuje vnitřní sílu postav překonávat překážky a může být využita k získání výhody v kritických momentech. Stín symbolizuje temné vlivy a pokušení, kterým hrdinové čelí. Hromadění bodů Stínu může vést k negativním důsledkům, jako je ztráta kontroly nebo morální pád postavy. Tato dynamika přidává hře emocionální hloubku a nutí tě pečlivě zvážit každé tvé rozhodnutí.

Představení hry na hrdiny Jeden prsten

Časové zasazení hry mezi Hobita a Pána prstenů přímo svádí k tomu pustit se do něčeho velkého a vydat se na vlastní pěst zachránit Středozem. Víš, že Bilbo už sedí v Kraji a hraje si s Prstenem… Jak ovšem připomínají sami tvůrci, ne každý je automaticky součástí velkého příběhu.

Zkus se vžít do jednotlivců, jejichž horizont často končí jen pár mil za rodnou vískou. Za každého představitele Moudrých a Velkých existuje i bezpočet takových, jako je Sam Křepelka: prostých obyvatel, kteří se nikdy nevzdálili od humen svých vesnic nebo městeček. Za každého čaroděje existují i tací jako Gimli, syn Glóina, který se o Rohanu dozvěděl teprve ve chvíli, kdy jej navštívil. Za každého elfského pána existují ženy jako šlechetná Éowyn, která před vypuknutím Války o prsten jakživ nespatřila elfa ani hobita.

Systém kostek

V Jednom prstenu se používá speciální systém kostek, který přidává hře na atmosféře a napětí. Hra využívá dvě dvanáctistěnné kostky, známé jako Kostky osudu, a šestistěnné kostky zvané Kostky úspěchu. Na Kostkách osudu jsou kromě čísel i speciální symboly – Gandalfova runa představuje automatický úspěch a Oko Sauronovo, jež může znamenat nezdar nebo komplikaci. Kostky úspěchu mohou obsahovat symbol Tengwa (elfská číslice 1), který indikuje vyšší míru úspěchu nebo zvláštní efekt.

Představení hry na hrdiny Jeden prsten

Tento systém umožňuje, aby výsledky hodů měly nejen číselnou hodnotu, ale také příběhový význam. Díky tomu jsou situace ve hře dynamičtější a plné překvapení, což podporuje vyprávění a vytváření napínavých momentů. Použití speciálních kostek také přispívá k pocitu, že jsi skutečně součástí světa Středozemě. Při hraní pak narazíš na situace, které ti kostky přidají, nebo odeberou.

Bojový systém

Boj v Jednom prstenu je rychlý, nebezpečný a napínavý. Mechanika probodnutí umožňuje, že i jediný úder může rozhodnout souboj, což dodává konfliktům skutečné napětí. Hráči mohou volit různé bojové postoje. Existují tři postoje pro boj zblízka (útočný, otevřený a obranný) a jeden postoj pro střelecký boj (střelecký). Ty ovlivňují jejich šance na zásah a obranu, čímž se přidává strategický prvek a možnost přizpůsobit styl boje charakteru postavy.

Cestování a Putování

Cestování je klíčová součást hry odrážející význam putování ve Středozemi. Pomocí systému Výprava hráči společně plánují trasu a rozdělují si role jako Průvodce, Lovec, Zvěd či Hlídka. Během cesty mohou nastat různé události a komplikace, které testují schopnosti postav a ovlivňují jejich stav, například únavu nebo setkání s nepřáteli. Tento systém zdůrazňuje význam dobrodružství a nebezpečí na cestách.

Tvorba postavy

Proces tvorby postavy je intuitivní a zaměřený na vytvoření hluboce propracovaných charakterů. Místo tradičních ras a povolání vybíráš Kulturu a Poslání, což lépe odpovídá realitě Středozemě.

Představení hry na hrdiny Jeden prsten

Dostupné kultury zahrnují například:

  • Hobiti z Kraje: Odvážní a odolní, s láskou k domovu a jednoduchým radostem.
  • Elfové z Lindonu: Ušlechtilí a moudří, se silným spojením s přírodou a historií.
  • Trpaslíci z Durinova lidu: Mistrovští řemeslníci a válečníci, známí svou houževnatostí.
  • Lidé z Břehu: Různorodí a přizpůsobiví, představující obyčejné muže a ženy Středozemě.

Poslání určují motivaci a zaměření postavy:

  • Kapitán: Vůdce a stratég, schopný inspirovat ostatní.
  • Válečník: Zkušený bojovník zaměřený na souboj s nepřáteli.
  • Posel: Rychlý a obratný průzkumník, který přináší zprávy a informace.
  • Učenec: Moudrý jedinec s hlubokými znalostmi historie a tradic.
  • Lovec pokladů: Dobrodruh hledající ztracené artefakty a tajemství.
  • Strážce: Ochránce nevinných a bojovník proti temným silám.

Tato kombinace kultury a poslání ti umožní vytvořit jedinečné postavy s vlastním příběhem a motivacemi.

Hra klade silný důraz na roleplaying a vývoj postav. Mechaniky Stínu a Naděje vytvářejí prostor pro morální dilemata a osobní konflikty. Můžeš se ocitnout v situacích, kdy musíš volit mezi snadnou cestou s temnými důsledky a obtížnější, ale morálně správnou volbou. Tyto momenty přidávají hře hloubku a činí příběh zapamatovatelným.

Jeden prsten RPG: úvod do hry

Kromě velké knihy základních pravidel připravilo nakladatelství Mytago i krásně zpracovaný Úvod do hry. Startovní sada hry na hrdiny Jeden prsten obsahuje tři brožury, velkou oboustrannou mapu Kraje a Eriadoru, osm předpřipravených postav (sedm hobitů a jednoho trpaslíka), 30 karet vybavení a šest oboustranných karet pro bojové postoje a cestování. Set navíc zahrnuje sadu speciálních kostek.

Představení hry na hrdiny Jeden prsten

Úvod do hry se zaměřuje na Kraj jako úvodní a méně nebezpečné prostředí pro nové a mladší hráče. Pravidla jsou zjednodušená a nezahrnují některé pokročilejší mechaniky, jako je cestování nebo tvorba postavy. Přiložená dobrodružství jsou spíše nenáročná a méně nebezpečná, což ti jako zkušenějšímu hráči může připadat nedostatečné. Každý však musí někde začít. Celkově je startovní sada vhodná pro začátečníky, kteří chtějí vstoupit do světa Středozemě a seznámit se se základy hry Jeden prsten.

Součástí startovací sady jsou zajímavé praktické pomůcky jako mapa, karty či kostky, které ti zpříjemní i “plnotučnou” hru.

Pro koho je hra určena

Jeden prsten je ideální pro:

  • Fanoušky Tolkienova díla: Umožní ti prožít vlastní dobrodružství ve známém světě.
  • Hráče zaměřené na příběh: Důraz na roleplaying a vyprávění oceníš, pokud hledáš hluboké a emocionální zážitky.
  • Nováčky v RPG: Přístupná pravidla a podpora pro vypravěče činí hru vhodnou i pro začátečníky.

Jeden prsten ti nabízí možnost ponořit se do magického světa Středozemě a prožít epická dobrodružství plná napětí, emocí a morálních rozhodnutí. Kombinace jednoduchých, ale efektivních herních mechanik, důrazu na vyprávění a kvalitního vizuálního zpracování činí tuto hru výjimečnou.

Připrav si plášť, meč a zásoby na cestu – Středozemě čeká na tvoje hrdinské skutky!

autor Karel Krajča