OSR
Jako Old School Renaissance, tedy návrat "staré školy", bývá označován žánr her na hrdiny kladoucí mnohem menší důraz na linearitu příběhů, v němž jsou upřednostňovány schopnosti hráčů před schopnostmi postav. Dalším z rysů OSR bývá tzv. sandbox - volné pískoviště plné "hraček" - nástrojů a možností, vytvářejících mnohočlenné prostředí, křižovatky s mnoha cestami a emergentní příběh.
Pokračovat
Jako Old School Renaissance, tedy návrat "staré školy", bývá označován žánr her na hrdiny kladoucí mnohem menší důraz na linearitu příběhů, v němž jsou upřednostňovány schopnosti hráčů před schopnostmi postav. Dalším z rysů OSR bývá tzv. sandbox - volné pískoviště plné "hraček" - nástrojů a možností, vytvářejících mnohočlenné prostředí, křižovatky s mnoha cestami a emergentní příběh. Vlnu OSR her odstartovalo uvolnění pravidel Dungeons & Dragons pod otevřenou licencí v roce 2000. Ve zkratce by se dalo říci, že se jedná o návrat ke způsobům hraní, které se utvářely prvních deset let existence old school RPG her. Jednotlivé pravidlové systémy se tak otevřeně hlásí k některým ze starších verzí pravidel RPG, nejčastěji k OD&D (Original Dungeons & Dragons z roku 1974, kupříkladu Swords & Wizardry, a k Basic a Expert sadě Dungeons and Dragons z roku 1981 (označované B/X, nebo Moldvay/Cook podle jmen autorů pravidel) - kupříkladu Labyrinth Lord, Basic Fantasy RPG nebo Lamentations of the Flame Princess.
Žánr OSR games se výrazně rozšířil díky nástupu print on demand tisku a dal rovněž vzniknout další vlně pravidlových systémů, které se snaží moderními mechanikami navodit stejný dojem, který vytvařely stará pravidla a pravidla OSR (kupříkladu Forbidden Lands). Vyzkoušejte retro RPG a postavte se novým výzvám!
Pokračovat
Žánr OSR games se výrazně rozšířil díky nástupu print on demand tisku a dal rovněž vzniknout další vlně pravidlových systémů, které se snaží moderními mechanikami navodit stejný dojem, který vytvařely stará pravidla a pravidla OSR (kupříkladu Forbidden Lands). Vyzkoušejte retro RPG a postavte se novým výzvám!
Vlnu OSR her odstartovalo uvolnění pravidel Dungeons & Dragons pod otevřenou licencí v roce 2000. Ve zkratce by se dalo říci, že se jedná o návrat ke způsobům hraní, které se utvářely prvních deset let existence old school RPG her. Jednotlivé pravidlové systémy se tak otevřeně hlásí k některým ze starších verzí pravidel RPG, nejčastěji k OD&D (Original Dungeons & Dragons z roku 1974, kupříkladu Swords & Wizardry, a k Basic a Expert sadě Dungeons and Dragons z roku 1981 (označované B/X, nebo Moldvay/Cook podle jmen autorů pravidel) - kupříkladu Labyrinth Lord, Basic Fantasy RPG nebo Lamentations of the Flame Princess.
Žánr OSR games se výrazně rozšířil díky nástupu print on demand tisku a dal rovněž vzniknout další vlně pravidlových systémů, které se snaží moderními mechanikami navodit stejný dojem, který vytvařely stará pravidla a pravidla OSR (kupříkladu Forbidden Lands). Vyzkoušejte retro RPG a postavte se novým výzvám!
Žánr OSR games se výrazně rozšířil díky nástupu print on demand tisku a dal rovněž vzniknout další vlně pravidlových systémů, které se snaží moderními mechanikami navodit stejný dojem, který vytvařely stará pravidla a pravidla OSR (kupříkladu Forbidden Lands). Vyzkoušejte retro RPG a postavte se novým výzvám!